Minister Grabarczyk podkreślał, że globalnemu przedsiębiorstwu PricewaterhouseCoopers (PwC) zlecono nawet w 2010 r. wykonanie specjalistycznej ekspertyzy. Wykazała ona, że inwestycja nie tylko ma szanse powodzenia, ale także będzie stymulowała rozwój portów regionalnych.
Grabarczyk podkreślał, że rynek przewozów lotniczych w Polsce dynamicznie się rozwija, a przepustowość lotniska Okęcie bardzo szybko wyczerpuje. Do 2020 roku miało więc powstać nowe, centralne lotnisko przy jednoczesnym zamknięciu portu na Okęciu.
Kilka lat temu minister PO „marzył” o Centralnym Porcie Lotniczym
„Cezary Grabarczyk (PO) jako minister infrastruktury zapewniał, że „wierzy w Centralny Port Lotniczy”, który jest Polsce potrzebny i przyniesie ogromne zyski. Zapytaliśmy go, czy po kilku latach wciąż wspiera projekt, jaki teraz na sztandary wzięło z kolei PiS.
Rząd premiera Mateusza Morawieckiego chce, by Centralny Port Komunikacyjny powstał do 2027 roku. Docelowo ma z niego korzystać nawet 100 milionów pasażerów. Opozycja twardo krytykuje ten projekt, chociaż w przeszłości sama obiecywała podobną inwestycję.
Minister Grabarczyk podkreślał, że globalnemu przedsiębiorstwu PricewaterhouseCoopers (PwC) zlecono nawet w 2010 r. wykonanie specjalistycznej ekspertyzy. Wykazała ona, że inwestycja nie tylko ma szanse powodzenia, ale także będzie stymulowała rozwój portów regionalnych.
Grabarczyk podkreślał, że rynek przewozów lotniczych w Polsce dynamicznie się rozwija, a przepustowość lotniska Okęcie bardzo szybko wyczerpuje. Do 2020 roku miało więc powstać nowe, centralne lotnisko przy jednoczesnym zamknięciu portu na Okęciu.
Wierzę w ten projekt hubu, o którym sam swego czasu marzyłem i o którym często wspomina teraz premier Morawiecki – mówił jeszcze w 2017 roku podczas Forum Ekonomicznego w Krynicy Grabarczyk.
Dziś koncepcję budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego przejęło PiS, a opozycja nie pozostawia na nim suchej nitki.
Czy CPK powinien powstać? – W obecnej sytuacji na to pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi – mówi Wirtualnej Polsce Cezary Grabarczyk. – Ekspertyza z 2010 roku faktycznie pokazywała, że Polska może zyskać na tym projekcie. Niezbędne było jednak znalezienie właściwej lokalizacji oraz budowa szybkiej kolei i autostrad – dodaje polityk Platformy Obywatelskiej.
za;https://wiadomosci.wp.pl/kilka-lat-temu-minister-po-marzyl-o-centralnym-porcie-lotniczym-6259156910106241a