CODZIENNIE odkrywa Warszawę
na nowo

Na przełomie kwietnia i maja rozpocznie się remont torowiska na ul Grochowskiej

    Najpoważniejszym zadaniem inwestycyjnym Tramwajów Warszawskich będzie przebudowa odcinka torów na ul. Grochowskiej między al. Zieleniecką a Wiatraczną. Prace, które spółka będzie prowadziła własnymi siłami, rozpoczną się na przełomie kwietnia i maja. Do tego przewidziano mniejsze roboty w kilkunastu innych lokalizacjach, które będą wiązały się z krótkotrwałymi, weekendowymi utrudnieniami w ruchu.

W tym roku Tramwaje Warszawskie planują przebudowę infrastruktury w ciągu ul. Grochowskiej na odcinku od ronda Wiatraczna do al. Zielenieckiej. – Wymienimy łącznie ponad 9 km szyn, torowiska będą obsadzone zielenią. Przebudujemy 12 peronów przystankowych, które zostaną poszerzone i dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Planujemy także montaż tablic z dynamiczną informacją pasażerską – mówi Maciej Dutkiewicz, rzecznik prasowy Tramwajów Warszawskich.

    Spółka będzie przeprowadzać prace własnymi siłami. Start prac zaplanowany jest na przełomie kwietnia i maja. – Do końca roku szkolnego tramwaje dwukierunkowe będą korzystać z rozjazdu nakładkowego na torach między ulicami Terespolską a Podskarbińską. Zaplanowaliśmy, by ruch tramwajowy do pobliskiej szkoły oraz urzędu dzielnicy mógł się odbywać jak najdłużej i będziemy do tego wykorzystywać tramwaje dwukierunkowe. Wjazd będzie możliwy od strony Zielenieckiej – wskazuje Dutkiewicz. Prace, wymuszające zamknięcia torów, miałyby potrwać do połowy września. Po ich zakończeniu miasto zajmie się zazielenianiem torowiska.

    Tramwaje Warszawskie przygotowują się do mniejszych prac w kilkunastu innych lokalizacjach, co będzie się wiązać z weekendowymi zamknięciami ruchu. Jak wymienia Dutkiewicz, roboty odbędą się na terenie zajezdni Mokotów przy głowicy wjazdowej na halę postojową. W kwietniu mają być kontynuowane prace przy rozbiórce tymczasowych torów przy pętli Ratuszowa ZOO. W wakacje zaplanowano wymianę zwrotnic na pl. Bankowym, a jesienią budowę układu sterowania zwrotnicami na pętli Cm. Wolski.

za; Transport Publiczny
fot. Crusier, lic. CC BY-SA 3.0 Wikimedia commons