„Zbudujemy 2,3 km nowych torów między Skierniewicką a Wolską” – Tramwaje Warszawskie

W czwartek, 11 lutego poznano oferty w przetargu na budowę tramwaju na Kasprzaka. Spółka zbuduje 2,3 km nowych torów między Skierniewicką a Wolską, a modernizacja obejmiemy 1,2 km istniejącej trasy na Wolskiej i Kasprzaka. Mieszkańcy dzielnicy Miejska Wola dojadą szybko do metra i do centrum. Nowe połączenie tramwajowe ruszy już w 2023 roku – chwalą się Tramwaje Warszawskie.

4,4 km trasy w dwa lata to rzeczywiście powód do dumy??

Budowa tramwaju na Kasprzaka to tylko część programu inwestycji w ekologiczny transport publiczny dla Warszawy. W tym roku stolica otrzyma pierwsze ze 123 zamówionych nowoczesnych, niskopodłogowych tramwajów. Do 2023 roku powstanie też połączenie tramwajowe do Wilanowa, na Stegny i Sielce. A już w połowie tego roku po nowych torach dojadą tramwaje na Winnicę na Białołęce.  Oprócz tego, Tramwaje Warszawskie zbudują też najnowocześniejszą, inteligentną zajezdnię w Polsce i przygotowują kolejne projekty, które pozwolą zbudować kilkanaście kilometrów kolejnych tras tramwajowych – powiedział Rafał Trzaskowski, prezydent m.st. Warszawy.

Do przetargu zgłosiło się siedem firm. Sześć z nich złożyło oferty zbliżone do zaplanowanego budżetu na inwestycję, który wynosi nieco ponad 240 mln złotych brutto. Teraz oferty zostaną zweryfikowane i sprawdzone. Potencjalni wykonawcy na koniec przystąpią do aukcji elektronicznej, co będzie mogło pozwolić na obniżenie zaproponowanych cen.

Prace w terenie ruszą po rozstrzygnięciu przetargu i podpisaniu umowy z wybranym wykonawcą. Tramwaj na ulicy Kasprzaka pozwoli kilku tysiącom nowych mieszkańców Woli na szybki dojazd do stacji metra przy rondzie Daszyńskiego i do centrum Warszawy.

Jaka będzie nowa trasa na Kasprzaka?

Na liczącym 2,3 km odcinku między Wolską a Skierniewicką tramwajarze zbudują nowe tory. Istniejące – o długości ok. 1,2 km – na Wolskiej i Kasprzaka zostaną zmodernizowane. Pasażerowie skorzystają też z sześciu nowych przystanków: przy Płockiej, przy przystanku kolejowym Warszawa Wola oraz przy ul. Ordona. Trasa tramwajowa będzie biegła wzdłuż szybko rozbudowujących się osiedli na Odolanach.

Tory na Kasprzaka, tak jak na Grochowskiej, będą obsadzone zielenią. Nowa trasa zapewni szybki dojazd do dwóch stacji metra – Rondo Daszyńskiego i Rondo ONZ. Podróż tramwajem nie przekroczy 15 minut.

Nie zabraknie tras rowerowych

Budowa nowej linii tramwajowej ingeruje znacznie w wiele skrzyżowań na głównej stołecznej trasie rowerowej wschód-zachód, czyli w ciągu ulic Połczyńska-Wolska-Kasprzaka-Prosta-Świętokrzyska. Inwestycja jest szansą na poprawę parametrów tego ważnego rowerowego korytarza transportowego. Powstanie wiele brakujących przejazdów rowerowych. M.in na skrzyżowaniach z ulicami: Skierniewicką, Płocką, Bema, Grabowską, Ordona, Elekcyjną czy też Redutową.

Rowerzyści najbardziej ucieszą się chyba jednak z planowanej zmiany na skrzyżowaniu z aleją Prymasa Tysięclecia: wydzielona droga rowerowa ominie przystanek autobusowy pojawi się komplet przejazdów rowerowych zostaną wdrożone nowe programy sygnalizacji świetlnej – reasumuje „Pełnomocnik Prezydenta m.st. Warszawy ds. komunikacji rowerowej”.

za; TW, PPdsKw

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *